Kategórie
 
 
 
 
Filter parametrov
 
 

Ako zariadiť malú kanceláriu a jej pravidlá

Ako zariadiť malú kanceláriu a jej pravidlá02.10.2020

Väčšina kancelárii bojuje s nedostatkom miesta. Či už pre návštevu, dokumenty, šanóny či chvíľkový relax. Avšak aj z malých firemných priestorov sa dá vyčarovať príjemné a praktické miesto pre život a prácu. Dokazuje to aj niekoľko našich tipov a trikov.

← späť na Zoznam blogov

Usporiadanie miestnosti

Ideálna kancelária ma štvorcový pôdorys. Nezúfajte, ak máte aj výklenok. Do tohto priestoru môžete umiestniť napríklad kancelársku skriňu. Tá môže byť vysoká až po strop, alebo rozdelená zvlášť pre každého zamestnanca. Dobrá kancelárska skriňa dokáže byť veľkou pomocou na uskladnenie potrebných dokumentov. Ak máte open space, môžete ňou miestnosť opticky predeliť. Ak máte skutočne malú kanceláriu, môžete do nej namiesto mohutnej kancelárskej skrine umiestniť úzku knižnicu. Tá má podobný účel a pritom šetrí priestor.

Kancelársky stôl a jeho umiestnenie

Základné pravidlo umiestnenia pracovného stola hovorí, že žiadny zamestnanec by sa nemal pozerať do steny. Kancelársky stôl by mal byť totiž umiestnený v miestnosti tak, aby poskytoval pre každého zorný uhol na čo najväčšiu plochu v miestnosti. Rovnako by mal byť umiestnený čo najďalej od dverí. Ak potrebujete na prácu viacej priestoru, alebo k vám chodia návštevy na rokovania, dajte prednosť rohovému stolu. Namiesto samostatného konferenčného stolíka a sedačky vám bude stačiť väčší kancelársky stôl. Ak si vyberiete stôl s väčšou pracovnou plochou, môžu na každej strane súčasne pracovať aj viacerí zamestnanci.

Organizácia práce

Všetky veci, ktoré práve nepotrebujete na prácu nepatria na stôl. Iba vás oberajú o pozornosť a zbytočne vás rozptyľujú. Týka sa to všetkých dokumentov s ktorými práve nepracujete, novín, časopisov či darčekov od kolegov, známych. Odporúčame vám dodržiavať jednoduché pravidlo. Všetky veci ktoré nesúvisia s vašou prácou, nemusíte mať v kancelárii. Svedomito preto začnite organizovať pracovný priestor a svoje veci. Ak niečo potrebujete iba príležitostne, nájdite tomu svoje miesto. Pomôžu vám k tomu najrôznejšie kancelárske skrinky, zostavy či kontajnery.

Praktické kontajnery

Do malých kancelárií sa osvedčili čoraz obľúbenejšie kontajnery. Sú zväčša na kolieskach a preto sa dajú ľahko posúvať po priestore kancelárie práve tam kam potrebujete. Rovnako ich môžete umiestniť priamo pod kancelársky stôl a tak nebudú zaberať žiadny dodatočný priestor.  Takýto úložný priestor je skutočne praktický a máte ho vždy po ruke. Pri ich výbere dajte prednosť overenému slovenskému výrobcovi. Kvalita nožičiek či koliesok je totiž kľúčová. Rovnako by mal kontajner ladiť k vášmu pracovnému stolu. Preto vám odporúčame si vybrať pracovný stôl a kontajner od jedného výrobcu.

Kde nájsť dodatočný priestor?

Ak by ste chceli byť maximálne efektívny vo využití priestoru v malej kancelárii, odporúčame vám využiť aj steny. Na ne môžete umiestniť napríklad poličky s knihami, šanónmi či inými drobnosťami. Poličky sa dajú ľahko skombinovať s ostatným kancelárskym nábytkom. Rovnako môžete meniť ich umiestnenie podľa vašich aktuálnych potrieb. Ak máte v kancelárii prázdne steny, môžete naplno využiť regálové systémy. Regály ponúkajú na malej ploche veľa praktického úložného priestoru.

Čo s návštevami?

Malá kancelária neraz neumožňuje umiestnenie pohodlnej sedačky pre návštevu. Jednou z možností je umiestniť návštevu za druhú stranu vášho kancelárskeho stola. Napriek malému priestoru kancelárie nemusíte obmedzovať svoje návšteve pohodlie. Doprajte im kvalitné sedenie. Pohodlné konferenčné stoličky totiž zvyšujú pozornosť a sústredenie na rokovaniach. Môžete im dopriať aj sedenie na dizajnovom kúsku. Nedostatky menšej kancelárie tak vyvážite dokonalým prvým dojmom.

← späť na Zoznam blogov

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia